>cevizli tavukgöğsü sarması

>herkese günaydınlarrr.mutlu bir hafta dileyerek tarifime geçiyorum.sütlü tatlı sevenler için çok güzel.denemelisiniz.resim iyi çıkmadı ama tadı harikaydı.

malzemeler:
1kılo süt
yarım pk margarin
1 su bardağı un
1 su bardağı tozşeker
1 pk vanilya
tepsiye dökmek için bolca hindistancevizi
içine:ceviz
bu ölçü büyük fırın tepsisine tam olarak den geliyor.yaklaşı 20 veya 25 dilim çıkıyor.
tencereye margarın alınır ve ocakta eritilir.üstüne un ilave edilir ve kısık ateşte yaklaşık 15 dk kavrulur.daha sonra süt ilave edilir ve sürekli karıştırılır.şekerde ilave edildikten sonra sürekli karıştırılarak koyulaşana kadar pişirilir.muhallebi koyulaştıktan sonra ocaktan alınır ve içine 1pk vanilya eklenip mikserle yaklaşık 10 dk çırpılır.büyük kare fırın tepsisi hafif ıslatılıp heryerini kapatacak şekilde bolca hindistan cevizi dökülür.hindistan cevizinin üstüne tepsiyı kaplayacak şekilde çırptığımız muhallebi gayet ince tabaka halınde yayılır.bu şekilde tepsi en az 4 5 saat bekletilir.akşamdan yapılıp sabaha kadarda bekletebilirsiniz.
muhallebi soğuduktan sonra gözkararı kare büyükce kare dilimlere keseriz.kenarına ayıklanmış ama kıyılmamış iri cevizlerden koyup sararız.
afiyet olsun.

20 Comments »

  1. 1
    mine Says:

    >haftaya ağzımın suyu akarak nefis fotoya ve tarife bakarak girmiş oldum hadi hayırlısı elerine sağlık canım

  2. 2

    >mımmm enfes olmuş.ellerine sağlık sevdacım.

  3. 3
    badem Says:

    >sarma işlemi için püf noktası bekletmek midir acaba.Ben sarma işleminde hep başarısız oluyorum.Elinize sağlık.

  4. 4

    >Canım,elerine sağlık. Bayılırım sütlü tatlılara. Üstelik bolca da ceviz. Beni kim tutabilir.Sevgiyle kal.

  5. 5

    >Çoruma sevgilerr:)) ben de bu gün bundan yapamayı düşünüyordum da hindistancevizlimi yoksa kakaolu bisküvili mi olsun diye düşünüyordum:))harika bir tatlı:))sevgiler

  6. 6
    Nazmiye Says:

    >bayılırım sütlü tatlılara,harika olmuş.

  7. 7

    >çok severim böyle tatları eline sağlık canım..

  8. 8
    HayatCafe Says:

    >Sütlü tatlılara zaten dayanamıyorum.Kesin nefissss olmuştur.Ellerine sağlık caııııımmİyi haftalar.

  9. >ellerine sağlık arkadaşım.sütlü tatlılara bayılırım zaten.bir de ceviz var ki içinde şahane.sevgiler…

  10. 10

    >tatlı deyin ce akan sular durur sütlü şerbetli fark etmez.ellerine sağlık harika olmuş ben ce

  11. 11
    Sevil Says:

    >sevdacım ne çok severim bu tatlıyı ellerine sağlık afiyet bal olsun tatlım sevgilerimleAyrıca son zamanlarda evimi satmakla ilgilendiğimden çok fazla ziyaret yapamıyorum affola sevgiler

  12. 12

    >merhaba,Yorumlarınızdan sonra iadeyi ziyarette bulunayım dedim iyi ki de gelmişim..Bayıldım..Çok severim tavuk gögsünü..Ellerinize sağlık…Sevgiler…

  13. 13
    özlem Says:

    >ellerine sağlık çok severek yediğim bir tatlıdır. afiyet şifa olsun

  14. 14

    >Sevgili Sevda, sütlü tatlı tarifi gördüm mü hiç dayanamam:))Nefis görünüyor arkadaşım, elelrine sağlık olsun.

  15. 15

    >sen yaparsında kötümü olur :)) Eline sağlık

  16. 16

    >Böyle muhallebili tatları çok severim. Ellerine sağlık…

  17. 17
    sarkaç Says:

    >Çok çok güzel olmuş. Bu rulo şeklini vermeye başaramadım ben önceki denemelerimde. İmrendim size.

  18. 18
    NarincE Says:

    >Sütlü tatlıları pek severim, ellerinize sağlık.

  19. 19
    disal Says:

    >canım tadının şahane olduğundan eminim..çok severim bende çünkü..ellerine sağlık….

  20. 20

    >sütlü tatlıları çok severim…..


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

