>LOKUM

>herkese selamlar arkadaşlar.lokumun tarifini vermek istiyorum şuan.emin olun tadına bakınca bayılacaksınız.mutlaka denemelisiniz.bu tarifimi http://pembedusbahcesi.blogspot.com/ arkadaşımın baştan çıkaran etkinliğine gönderiyorum.

malzemeler:
1kilo süt
1su bardağı tozşeker
yarım pk margarin
1pk vanilya
1su bardağı un
1 küçük pk kakao
üstü:1poşet kremşanti
1su bardağı süt
tencereye marg alınır ve ocakta eritilir.üstüne un ilave edilerek yaklaşık 15 dk kısık ateşte kavrulur.daha sonra süt ilave edilerek sürekli karıştırılır.şeker ve kakao da ilave edildikten sonra muhallebi koyulaşana kadar karıştırılır.muhallebi piştikten sonra ocaktan alınır ve vanilya ilave edilerek mikserle yaklaşık 5 10 dk arası çırpılır.
hafif ıslatılmış tepsiye bolca hindistan cevizi dökülüp üstünü kaplayacak şekilde muhallebi dökülür.tepsi serin bir yerde soğumaya bırakılırken kremşanti sütle beraber çırpılır.tepsideki muhallebi tamamen soğuduktan sonra üstüne kremşanti sürülür.enaz 3 veya4 saat bekletilir.kremşantının donması gerekiyor.
en son muhallebi tepside dilimlere kesilerek sarılır.sarılan muhallebi tam ortadan tekrar kesilir ve dilim dik olarak servis tabağına alınır.
birmüddet buzdolabında bekletilip servis yapılır.
afiyet olsun.

10 Comments »

  1. 1

    >Bu tatlının bu haline bayılıyorum gerçekten harika oluyor…Ellerine sağlık.

  2. 2
    SerpiL Says:

    >ellrine sağlık ben bir defa denedim şeklini veremedim sinir oldum öyle yedik sanırım kıvamı fazla suluydu seninki gayet başarılı

  3. 3

    >anım,ellerine sağlık. Harika görünüyor. Evde yapılması da daha da güzel. Kakaolu olmasına bayıldım.Sevgiyle kal.

  4. 4

    >ev yapımı hımmm nefis olmuş canımsevgiler

  5. 5

    >Hımmm,nefis olmuş.Tam benlik.ellerine sağlık.Güzel bir gün dilerim.sevgilerimle…

  6. 6

    >Elitatlım eline saplık sabırsızlıkla bekledim tarifini önden resim sonra tarif :)) baka baka bir oldum bloguna geç oldu artık hafta sonu denerim artık

  7. 7
    balpare Says:

    >canım sevdam ellerine sağlık.tarifi bekliyordum.deneyeceğim.canım tepsi ölçüsü verebilirmisin?

  8. 8

    >Sevdacım,ellerine sağlık,nefis görünüyor.Ayrıca ödülümü paylaşmaktan mutluluk duyarım,alabilirsin.Sevgilerimle…lezzetyagmuru.

  9. 9
    sarkaç Says:

    >Bu ne muhteşem bir şey, ilk kez görüyorum.

  10. 10

    >Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz….SevgilerSelma&Aslı


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

