>patlıcan çullama ve patates yemeği

>herkese günaydınlar ,mutlu sabahlar diliyorum.bugün vereceğim tarifleri hepiniz biliyorsunuz ama ben yinede bulunsun diye yazmak istiyorum.hepimiz biliriz ama hepimizde ufak  değişikler yaparız.birde benden okuyun bakalım.ilki patlıcan çullaması.bizim burdaki adı böyle.o yüzden başka isim bulamadım.

patlıcan çullaması
3 veya  4 adet patlıcan közlenir, kabukları soyulur ve küçük küçük doğranır.bir tavaya küçük kurusoğan doğranır ve az sıvıyağda kavrulur.doğranmış iki edet domates ve 2 adet yeşil sivri biber ilave edilir ve kavurmaya devam edilir.soğan domates ve biber kavrulduktan sonra doğranmış közlenmiş patlıcanlar ilave edilir ve kısık ateşte kavrulmaya devam edilir.buarada az tuz pul biber ilave edilir ve bir miktar maydonoz doğranır ve hepsi karıştırlır.ocağın altı kapatılır.
afiyet olsun.

patates yemeği
tencereye az sıvıyağ konur ve 1 tane kuru soğan doğranır.kısık ateşte soğanlar kavurlur.daha sonra az domates salçası ve az biber salçası ilave edilir.patatesler doğranır ve tencereye eklenir.az kavrulunca haşlanmış bir miktar tavuk ve bir küçük kase haşlanmış nonut ilave edilir.bir süre kavurduktan sonra bir miktar sıcak su ve az tuz ilave edilerek pişirilir.
afiyet olsun.

15 Comments »

  1. 1
    MERHABA Says:

    >harika lezzetler ellerinize sağlık

  2. 2
    derya Says:

    >Canım ellerine sağlık ikiside harika olsada yesem öpüyorum.

  3. 3
    SerpiL Says:

    >ellerine sağlık ben çocuklara çok zor patlıcan yedirebiliyorum

  4. 4

    >patlıcana bayılırım nefis olmuş eline sağlık canım..

  5. 5
    özlem Says:

    >ellerine sağlık tam kışlık bir yemek. afiyet şifa olsun.

  6. >ellerine sağlık canımm çok çok sevdiğim ve beğendiğim yemekler bunlar:)

  7. 7
    necla Says:

    >patates yemegi klasik bir tarifde bu patlıcan çullamasını ilk defa duydum bir patlıcan delisi olarak mutlaka denemem lazım tarif için teşekkürler ellerinize sağlık

  8. >HARİKA OLMUŞLAR,ÇULLAMA ADI İLGİNÇ GELDİ.eLLERİNİZE SAĞLIK.

  9. 9
    HayatCafe Says:

    >Yanında bol soğanlı bulgur pilavıyla nasıl yakışır bu yemekler..Ellerine sağlıkk canımÖpüyorum.

  10. 10
    HÜLYA Says:

    >merhaba sevda hanım. ziyaretinize çok teşekkürler Blgunuz hayırlı olsun geç oldu biraz ama aramıza hoşgeldiniz.Her zaman beklerimsevgiler

  11. 11
    sarkaç Says:

    >Ben ne çullama adını duydum, ne de böyle bir yemek yedim. Yazık olmuş bana, tam benim damak tadıma göreymiş. Yaz gelsin bakalım, yaparım inşaallah.

  12. 12

    >Sevdacığım,patlıcan çullamayı hiç duymadım,patlıcanı çok severim ama mevsiminde…eline sağlık,sevgilerimle…

  13. 13

    >Sevdacığım Çullamayı ilk defa duydum çok güzel olmuş patatese de bayılırım o da harika ellerine sağlık canım. Afiyetler olsun.

  14. >Sevdacım ellerine sağlık hazırladığın lezzetler için.Patlıcan çullaması ilk duyuyorum bu şekilde hiç yapmamıştım deniycem.Sevgilerimle…

  15. 15
    balpare Says:

    >http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin SEVGILIYE OZEL TARIFLER *10* " Etkinliğineben http://balpare.blogspot.com/ ev sahibeliği yapacağım30 Ocak-20 subat tarihleri arasında düzenlenen Sevgiliye Ozel TariflerSevdiceğinize hazırlayacağınız tatlı,pasta,börek,yemek,çorba,salata vb.. her tarif kabulümdür.öyle aman aman illa özenilecek,harikulade şeyler beklemiyorum.hazırlayabileceğiniz ölçüde ne yapabilirseniz yeter. Sevdiceğiniz ne sever onu düşünün.en çok sevdiği çorbayı pişirip üstüne nanesini,pul biberini,yağını şöyle kalp şeklinde koymanız bile hem bir gülümseme sebebi olur,hem de etkinlik için harika bir resim.amann bizimki sevmez öyle şeyler demeyin.erkekler,babalar sevgilerini pek göstermezler.ama böyle küçük bir jest bile yaşı kaç olursa olsun içten içe (hani göstermese,belli etmese bile ) çok hoşuna gidecektir. sütlaç yapın mesela bir de tarçından kalp kondurun tamamdır.( şimdi bütün tarifler sütlaç olurmuş sakın ha:))))ben de yayınlarmışım etkinlik sonunda dermişim ki sevgiliye özel tarifler etkinliğimizin rakipsiz tek tarifi sütlaç oldu:) altına da link verirmişim Ayşe usulü sütlaç için tıklayın,Fatma usulü sütlaç için tıklayın.. sevgi ile yapılmış tüm ,sevdiceğin sevdiği bütün lezzetler olabilir. yanına bir kalp,(e tabi salata yapmışsak kalbi nereye konduracağız diyosunuz dimi:)-o zaman da yanına mini bir kurdele gül bile olsa tamamdır.)yani ne diyeyim ,nasıl kandırıvereyim sizi katılmanız için:)NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenlerhttp://papatya68.blogspot.com/adresine başvurabilirler..


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

