>baklava yufkasından patatesli börek

>günaydınlar diliyorum arkadaşlar.bugunde kabul günümden tarif vermeye devam ediyorum.
denemeyenlerin mutlaka denemesi gereken bir börek bence.

malzemeler:
1pk baklava yufkası(ben yarısını kullandım)
1çay bardağı madensuyu
1 çay bardağı sıvıyağ
içi:patates,maydonoz,1 kurusoğan,baharat
3veya 4 adet patates haşlanır ve rendelenir.bir tavada az sıvıyağla rendelenmiş kurusoğan kavurulur ve patatesler ilave edilir.az kavrulunca içine tuz karabiber pulbiber ve doğranmış maydonoz ilave edilir ve karıştırılır.patatesler soğuyunca yufkalar tezgaha serilir ve aralarına yağ ve soda karışımı sürülerek 4 adet yufka üstüste konur.en üsteki yufkaya harç sürmeden kenarına patatesli harçdan konularak rula sarılır ve dilimlere kesilir.tepsiye konur.
bu şekilde devam ederek yufkalar sarılır ve dilimlendikten sonra tepsiye dizilir ve üstlerine yumurta sarısı sürülerek 180 derece fırında pişirilir.
afiyet olsun.

17 Comments »

  1. >Baklava yufkasını börek için hiç kullanmadım ama görüntü süper mutlaka denemeliyim. Harika olmuş Sevdacığım ellerine sağlık.

  2. 2
    balpare Says:

    >düzelmiş görünüyorsun canım benim.bu tarif harika olmuş hem sodalı hem baklava yufkalı deneyeceğim inşAllah..

  3. 3
    mine Says:

    >baklava yufkasında patatesli böreği hiç denememiştim doğrusu neden olmasın hele de hepsi böyle lezzetli gözükecekse ellerine sağlık

  4. 4

    >Canım,ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Bloglarda görüp çok beğeniyorum ama hiç baklavalık yufkayla börek denemem olmadı.Bakalım ne zaman kısmet olacak.Sevgiyle kal.

  5. 5

    >Eline sağlık canım çok güzel görünüyorlar. denemedim hiç baklava yufkasını kısmet belki denerim bir gün

  6. >milföy gibi oluyor çıtır çıtır, ben de dün akşam makarnalı tava böreği yaptım baklava yufkasıyla, annem eve gelince bunu dışarıdan almışsınızdır dedi inanamadı bile 🙂 ellerine sağlık canım, kocaman sevgiler 🙂

  7. 7

    >kıyır kıyır enfes olur.ellerine sağlık canım.uzanıp alıversem diyorum.

  8. >çıtır çıtır ellerine sağlık canım

  9. >Baklava yufkasından yapılan börekleri çok seviyorum harika oluyorlar.Ellerine sağlık canım.İyi haftalar.

  10. 10

    >ewet pişti olmuşuz:) Ellerine sağlık canım…

  11. 11
    derya Says:

    >Canım ellerine sağlık çıtır çıtır börekler enfesöpüyorum.

  12. >ablacımm ellerine emeklerine sağlık:)pek güzel görünüyorlar:)bu arada kargom geldiii:)) çok beğendim ablacımm emeklerine sağlık kesene bereket çok ciciler:)telefon yazmıyordu pakette arayamadım:( olsun seni çok sevdiğimi bil emi:)öperimm:))

  13. 13

    >Börekler çıtır çıtır nefis görünüyor ellerine sağlık canım.Sevgiler…

  14. 14
    Banu Says:

    >Hımmm nefis görünüyor ellerine sağlık canım… sevgilerimle…

  15. 15
    muko Says:

    >dolapta bekleyen baklava yufkalarım var mutlaka denemeliyim ellerine sağlık sevgilerimle

  16. 16

    >Buyurdum buyurdum 🙂 buyurmazmıyım 🙂 Böreği aldım ve gidiyorum 🙂 Kandiliniz mübarek olsun..

  17. 17
    melisa Says:

    >çok güzel olur çıtır çıtır ellerine sağlıksevgiler


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

